Thursday, June 24, 2010

keindahan pagi...

Dikala aku terjaga dari tidurku,
Ku terus membuka mata ini,
Terasa sungguh sepi di halamanku,
Itulah ia keheningan pagi...

Aku melangkah kaki ke pintu rumahku,
Lalu ku buka pintu yang berwarna merah jati,
Terasa nyaman sekali di tubuhku,
Itulah ia hembusan bayu pagi...

Ku lihat pokok-pokok semuanya segar-segar belaka,
Seolah-olah baru disiram sebentar tadi,
Air yang berada di daun amat menyejukkan jiwa,
Itulah ia embun pagi...

Aku menarik nafas panjang tak terhingga,
Sambil muka ku terasa menghadap mentari,
Terasa cahayanya menusuk jiwa,
Itulah ia sinar pagi,
Bagus untuk kesihatan diri,
Kerana ia mengandungi vitamin D...

Di saat aku menikmati keindahan pagi,
Menikmatinya dengan penuh syahdu sekali,
Terdengar suara memanggil diri ini,
“Woi !!! Pi mandi woi... dok watpa kat tengah-tengah jalan pagi-pagi buta ni...”
Sungguh memotong mood jiwang sekali,
Sabar saja la di hati...

4 comments:

Muhammad Khairi Bin Roslim said...

hahaha.starting dah gempak..ayat mendayu2.. ending potong je.. ;P

didie said...

aiseh~ baru jek nk syahdu syahdan~ haha ;P

paahdentist said...

ang buat ka??len kali cerita la smpai jln blkg umh aku ka...nmpk mak aku tgh sidai kain ka..lgi best
hahahah

asparagus malaysia said...

abg keri n kak didie : haha... tu la.. kisah benar ni.. x memain..hehe...

paah : bleh2..no hal.. ak wat.. boring, x tau nk wat pa..jln2 lgi..cerita mak hg sidai kain?? stg kna bnuh ngn mk hg stg...