Saturday, September 25, 2010

Hijau Kuning

yeah...setelah lama x meng-update blog...nak dekat seminggu jugak la... x la bersawang sgt lagi... huhuhu... akhirnya pada malam ini, dapatla aku update sikit blog ak... tapi x tau nak tulis apa...huhuhu....

aku nak tulis apa ha?
aku nak tulis apa ha??
aku nak tulis apa ha???
aku nak tulis apa ha????
aku nak tulis apa ha?????
aku nak tulis apa ha??????
AKU NAK TULIS APA HA???????

Biar jasa jadi kenangan
Hijau Kuning lambang kemegahan
Jelapang Padi tempat sanjungan
Negeri Kedah Darul Aman

(sebahagian lirik dipetik dari lagu Biar Jasa Jadi Kenangan, iaitu lagu bola sepak negeri Kedah)


sejak kebelakangan ni aku jadi semangat kenegerian cket...huhuhu...x tau la pasai pa..angin apa ntah mai ... mungkin sebab lagu rakyat negeri Kedah ni sedap2... enak didengar...menaikkan semangat cintakan negeri... rasa bangga semacam ja... walaupon Kedah x la semaju KL,Pulau Pinang...lirik dia yang memang memberi kesan kat diriku... hak3...semangat assabiah btoi...syok dok di negeri jelapang padi...bergaul dengan golongan petani... banyak pengalaman hidup depa cerita... huhuhu...

tapi masalah nya....aku orang Pulau Pinang... tapi mcm mna la aku bleh p minat lagu rakyat negeri Kedah... lagu rakyat Pulau Pinang x se-best lagu Kedah...hehe... ni namanya semangat kedaerahan... daerah utara... x pa..Pulau Pinang dgn Kedah adek-beradek ja... loghat sama... hehehehe...ish2... kikiskan...x baguih semangat kenegerian yang melampau-lampau...

haaa...ni ak nk kongsi... lagu rakyat negeri Kedah paling feveret aku... tiap2 pagi sbelum p kelas aku dok dengaq lagu nih...bagi aku, lagu ni memang bes... muzik dia, lirik dia... btoi2 menaikkan darah muda aku untuk syangkan negeri Kedah...walaupn aku bukan rakyat Kedah...huhuhu...x pa...daerah utara jugak...huhuhu... cuba la dengaq...



p/s : wargh....setelah memperbaiki bnyk technical error.... dpt la perbaik post kali ni... biasa la... blogging pkul 3 pagi...mata dh mcm kena tumbuk dah...hak3....

4 comments:

Nash said...

aku faham sbb ape hang suka negeri Kedah...
xpe2, aku simpan rhsia...hehe

asparagus malaysia said...

???? sya x mengerti la abg nash..hak3... idup Kedah..hehe..

hazim said...

rumah hg dlu kat candi lembah bujang kah??

asparagus malaysia said...

mana da...umah ak cat hijo kliling..pastu ad cat putih bntuk bulat tgh2...hak3...