Saturday, May 1, 2010

ya ALLAH... syukur...

29 April 2010...
Memang perit, hari yang teramat perit...
Dapat tahu markah tests yang hancur...
ditambah pula coursework yang lebur...
Merasakan seperti diri ini memang x berguna...
Merasakan sia-sia saja usaha selama ini...
Kecewa... hampa... sebak... terkilan... sedih... marah... geram...

YA ALLAH...AMPUNKAN AKU... YA ALLAH...

Bertambah perit dan sebak bila menatap wajah kedua ibu bapa...
Merasakan diri telah menderhaka kepada mereka...
Kerana telah menghancurkan harapan menggunung mereka...
Merasakan diri ini bersalah yang amat kepada ibu bapa...

YA ALLAH... AKU X MAHU TERMASUK DALAM GOLONGAN YG MENDERHAKA KEPADA IBU BAPA... SELAMATKANLAH AKU...YA ALLAH...

Hari yang penuh derita...
Tiada semangat untuk buat apa saja..
Hanya mampu duduk mengenang nasib diri ini yg hina...
Tiada terdaya untuk memirkan lain-lain perkara...
Hanya mampu menahan sebak di dada...
Seksanya...
Mengalir juga linangan air mata...
Dikala keseorangan hanya bertemankan duka...
Di saat itu hanya terbayang wajah wajah kedua ibu bapa...
Merasakan diri sudah tiada berguna...
Semangat telah hilang entah ke mana...
Tiada semangat walaupun untuk bersuara...



Tetapi , tetapi, dan tetapi,

Seorang sahabat sudi bertanyakan khabar...
Pada mulanya susah untuk aku meluahkan isi hati...
Tetapi terpaksa jua luahkan kerana x mampu bertahan lagi...
Dia mendengar dan berkongsi...
Terharu juga rasa di hati ini...
Kata-katanya yg berbentuk nasihat memang menusuk hati...
perjuangan ini belum selesai dan tidak akan selesai selagi NYAWA BELUM BERCERAI DARI BADAN..
Tergamam seketika diri melihat ayat ini...
Bukan sahaja berdesup menusuk kalbu, malah hancur tulang sum2 ini...
Baru aku sedar yang aku masih ada masa lgi...
Untuk aku berubah dan memperbetulkan diri ini...
Bukan aku seorang sahaja yang merasakan perasaan ini...
Tetapi diri belum bersedia untuk menghdapai semua ini...
Soal sempat ke x sempat bukan masalah lagi...
Cuma belum sampai masa untuk rezeki aku lagi...
apa-apa pon, aku tetap bersyukur dengan apa yg telah terjadi..




” bila nak melakukan apa-apa perkara, ingatlah muka guru, mak, dan ayah... ingatlah juga ALLAH...barulah ada keberkatan dalam melakukan perkara tersebut...”

~-^_^- ~

2 comments:

MINDA MELAYU said...

kesedihan ka bro???hehe

asparagus malaysia said...

buahaha!!!! x leh buat kuang ajar lgi dah... kena kawal percakapan nih... hak3... hri tu je sedih... ni ok dah..hehehe...