Wednesday, April 28, 2010

berubah-ubah...

untuk sekadar berkongsi...

pernah merasa perasaan itu berubah-ubah...

contohnya pada suatu masa kita merasa mcm nak buat sesuatu perkara dengan HIGH nya... rasa SEMANGAT yang menjulang tinggi... pada masa itu sahaja...

tetapi bila dua, tiga hari, memikirkan balik... kadang-kadang timbul rasa lain pula...
timbul rasa malu, " awat la aku buat mcm tuh... malu rasanya pulak..."

dalam sesuatu masa kita melakukan sesuatu perkara tanpa kita fikir bnyak...dalam bahasa ringkas... pakai main redah je....
tapi, bila difikirkan balik... kadang-kadang timbul rasa menyesal, lawak, malu...

kadang-kadang bila termenung mengenangkan perbuatan yg telah dilakukan...
tergelak la sorang-sorang..." mcm mana la aku bleh wat perkara tu...."
kadang-kadang rasa marah pada diri sendiri pon ada jugak...."kalaulah aku x wat mcm ni, mesti perkara ni x jadi..aishhh..."

tapi, apakan daya... perkara dah lepas... nasi sudah jadi bubur... masa x dpt diundurkan kembali...

tetapi, kadang-kadang perasaan itu boleh membuatkan kita semakin rapat dengan seseorang... contohnya sahabat atau ahli keluarga...

kadang-kadang bila kita bersemuka dengan seseorang dan mengenangkan kembali apa yg kita dah lakukan kepada dia, baik atau pon buruk... rasa nk tergelak pon ada...
control macho...control macho...


kadang-kadang dalam situasi sedih...kita menangis... menangis depan khalayak ramai... depan insan yg kita kenal... masa itu memang lega... dapat sokongan dari mereka...

tetapi, bila bali...memikirkan semula...wargh !!! MALU SIAL !!! hahaha...
walaupon pada mereka tidak memandang sebegitu rupa...hanya kita sahaja yg perasan...huhuhu..



walau apa-apa pon yg terjadi... hidup mesti diteruskan...

10 comments:

MINDA MELAYU said...

fuh...

asparagus malaysia said...

apa yg fuhnya yeop... tumbuk kang... dah la smpai sekarang aku x tau ko sapa.... misteri gila babeng la...hak3..

MINDA MELAYU said...

ish..aku dh blnje ko pn ko nk tumbuk aku lg.xfhm btul ler aku..

asparagus malaysia said...

argh !!!!!! xkira !!! aku tengh dlm mood nk belasah org nih.. ko pon aku bedal je la.. pedulik happa aku....

ChE AtEn♥♥ said...

haha. hot2~ hati2 la minda melayu, ad org tgh mood xbaek tu :P

asparagus malaysia said...

arghh !!! memang pon...kang dgn aten sekali aku belasah..... kira happa aku.....

MINDA MELAYU said...

hai..apsl yg ko mrah bebenor ni?xkn smpai che aten pn ko nk blasah.rlak ler bro..tenang..

asparagus malaysia said...

minta maaf aten...

ko minda melayu.... urusan kita TAK HABIS lgi....

MINDA MELAYU said...

ish2..cube ko rlak azpo...rlak,,tenang,pastu bru ler ko tau sape aku...

asparagus malaysia said...

ceh.... aku kene tenang..baru aku tau diri ko ni sape... huh... ko plak cuba tenang.. bru ko bleh tunjuk sapa dri ko....