Monday, April 19, 2010

bercampur -baur... -^_^-

Alhamdu Lillah... semuanya sudah selamat berlalu... tanpa ada apa-apa kemalangan jiwa atau pon harta... hahaha...

pada mulanya memang rasa berat kaki dan hati ini... untuk melangkah pergi...


tetapi, keadaan mula berubah sedikit demi sedikit... rasa ceria dan gembira mula menyelubungi hati... bersama kawan-kawan...

pada mulanya memang rasa sebak di hati ini... untuk melangkah pergi...


sepanjang perjalanan asyik terbayang-bayang wajah mak abah saja... tangan sentiasa di mulut saja... menahan sebak di dada... tetapi, rasa itu kian hilang apabila dapat dengar suara mereka... walaupon x dapat bersemuka...

melihat pantai dipukul ombak,
dengan angin yang mendayu-dayu,
membuatkan hatiku rasa bergolak,
ditambah rasa sayu...

melihat daun ditiup angin kencang,
burung-burung berkicauan dengan riangnya,
membuatkan hatiku tenang,
memikirkan kekuasaanNYA...


walau apa pon yang telah berlaku,
sedang berlaku,
dan akan berlaku,
akan akan cuba untuk terus... -^_^-

terima kasih sahabat-sahabat di sini dan juga di sana...

32 comments:

MINDA MELAYU said...

hemm......

SHOLLEH C said...

mantop sajak ko azpo...

pewaris a.samad said ni...huhu

asparagus malaysia said...

minda melayu : sapa la hg ni...? misteri nusantara btoi la....
abg sholleh : x mau sya jdi pewaris pok cik tuh..dah la tua, x hnsem, x kacak, x cute plak tuh.. (jahat giler aku..)

Muhammad Khairi Bin Roslim said...

perghh.bahasa menunjukkan bangsa.kagum

asparagus malaysia said...

pergh.. bahasa jiwa bangsa... jom sittick...

Muhammad Khairi Bin Roslim said...

sitik wal farukk~
bahasa jiwa bangsa.kagum dgn azpo~power2

Dain~ said...

xpernah kusangka yg kamu mempunyai bakat terpendam sebegini...~

asparagus malaysia said...

abg khairi : dok kagum je apa kes..blnja la...
dain : hampeh hg... ni hg nak aku blnja apa plak ni...

MINDA MELAYU said...

nape ko nk tau sgt sape aku???

asparagus malaysia said...

mesti la nak tahu..try bukak blog ko..x dpt.. ko ni jembalang ke toyol ni...haha....

MINDA MELAYU said...

klu aku jembalang ke, toyol ke,ko kisah pe?aku xkaco ko pn.aku cm komen kt blog ko je...

asparagus malaysia said...

hahahah.... kesah apa aku pon kalo ke jmbalang ke toyol ke...ko yg terseksa..bukan aku....hit me back !!!!!

MINDA MELAYU said...

apsl nk trseksa lak klu jembalang ke toyol ke.xperlu kut...

asparagus malaysia said...

ye la...ko dh la x disukai oleh org ramai.. dibnci plak tuh...di maki sebab suka kaco org... hahahaha..... tapi x pe..aku mengalukan kedatngan ko ....

MINDA MELAYU said...

apsl ko kate org xsuke aku??blah lerr...org suke aku kut.ko je y lbih2..klu ko y suke maki aku tu ckp je ler...

asparagus malaysia said...

haha...ko bgtau dlu sapa dri ko..senang cket aku nk maki depan2... bru namanya jantan..hahahaha.....

MINDA MELAYU said...

ko berani ke nk maki aku dpan2..aku xkesah.klu ko nk maki dpan2 maki je ler.aku kesah pe.ko maki ler smpai mulut ko brbuih pn.bkan aku y penat,ko y penat..smbil ko maki tu aku wat bodo jer...

MINDA MELAYU said...

lupe plak aku nk ckp.ko ni hati taman ker??ckp kt dpan2 dh wassap2 dh..tp lam blog cmni.pe kes??

asparagus malaysia said...

isshhh..ko ni sapa ha??????!!!!!! geram btoi aku ..... mcm mna ko tau aku suka kata wassap2..ha??!!! dasar kecut !!! x mahu reveal diri sndiri.... blah la....

MINDA MELAYU said...

klu aku revealkn dri aku ko nk wat pe?klu stkat nk maki2 aku tu xpyah ler..aku xlyan..

asparagus malaysia said...

elllehh...try la... lyn ke x layan ke..kalo maki..maki la jgak.....

MINDA MELAYU said...

klu ko brani ko maki r..aku nk tgk..nk dgr makian ko..

asparagus malaysia said...

ko bgtau dulu sapa diri ko....

anak melayu said...

ko maki je dia ni azpo...kuang hajo btol x letak nama sendiri..xpe2.nti kalo ko nk maki dia aku nk ikut skali...ape2hal aku backup ko....

MINDA MELAYU said...

apsl lak aku kna gtau sape aku.klu ko nk maki tu maki je ler.watpe nk tau sape aku..

asparagus malaysia said...

pergh abg kord...sempoi2....nak maki x brani lagi la abg..x tahu sapa dia ni sebenarnya..kang org yg kita kenal ,rapat plak...huhuhhu... padah tu jadinya.....

Dain~ said...

ui2... ni pe kes plak bertekak2 ni?
pantang ak lepa..
Dah2,jgn dilayan beliau 2 aspar,tu saje nk cr publisiti...lg ko layan,lg dia suka...

asparagus malaysia said...

hahaha...btoi ke...huhuhu....baek boss...huhuhu..

MINDA MELAYU said...

oit asparr..cube ko bce blik komen kt atas tu..ko y start kate aku jmbalang dlu.aku hnye mmpertahankn diri aku.

asparagus malaysia said...

woi2....ko ni mcm pernh jumpa aku je...ape hal ko pggil nama aku mcm tuh.... ko ni sape ha??? eeeeeiiii !!!!!!!!! aku rasa kita pernh berjumpa la..

MINDA MELAYU said...

new entry dh ade..beralih tempat....

meen said...

oit azpo...suke2 ati je hg kutuk a samad said ek...