Monday, April 5, 2010

alhamdu lillah...biarla.....

Alhamdu Lillah..majlis pelancaran kelas kemahiran PSSCM Perak telah berlangsung.... jaya ke x jaya ke, sudah lepas.... huhuhu... jaya la jgak..objektif tercapai.... tapi, tugas aku masih x selesai lagi.... adoi.... mana la aku nk dapat meja n krusi untuk test nanti....10 april nih.... dah la time tu educamp... mesti la pihak universiti akan mengutamakan kem tu... yg tu je la masalah yg x selesai lagi...

penginapan, makanan semuanya sudah selsesai.. borang pon dah selesai..hahaha... borang.....diseibabkan borang, aku sampai bilik pkul 2.30...seb bek la ada beberapa oarng sahabat, abang2 sanggup tunggu aku..walopon esok tu depa ada kelas pkul 8 pagi.... terharu yg amat sangat.. terima kasih banyak2... huhuhuhuhu....

susah jugak la jadi ketua kelas kemahiran nih..( tu la..sapa suruh wat keja sorang2...) kata seorang abang aku.... hehehe.. memang serius boleh gila kalo wat keja sorang2.... hahaha... aku pon dah naik gila dah nih pikiaq masalah meja n krusi ni...manalah aku nak cari.. x kan nak bagi biro2 ujian catiti markah atas lantai..adusssssss....eeeeeiii...sabar2.... mesti ada jalan penyelesaiannya... huhuhu

sekarang nih.. erm.... ntah la... nak wat apa lagi erk.... nak study...fuh..cakap pasal bab study.. serius beb...sem ni study aku memang LOST!!! TOTALLY LOST!!! tapi seb bek la markah test lebih 70%...huhuhu..
bleh la hidup lagi... kadang2, aku pon tertanya-tanya..." apa la yang aku belajaq sem ni"....tapi bila esoknya nk quiz...study last minit punya..fuh... memang ilmu masuk macam ayaq...alhamdu lillah.... boleh la survive..walaupon x dapat A solid... huhuhu...

tapi x apa... kata2 seorang abang aku yg lain.." org yang faham perjuangan ni, lain sikit.." hakhakhak... biarlah... buatlah kerja ikhlas kerana Allah.. walopon terpaksa korban kelas..huhu.. kenapalah aku sorang saja budak civil 1st year 2nd sem yg ada dalam persatuan ni...kalo x, bleh la jgak mnx tolong sign... sebab ada la jgak org yg faham tugas aku... huhuhu.. x pe la..ada hikmahnya aku lone ranger... huhuhu....

teringat kata2 seorang lagi abang aku yg lain..(banyak btoi abang..) "kerja dalam persatuan ni menyediakan diri kita untuk menempuh hidup di luar sana atau di alam pekerjaan yang lebih mencabar dan KEJAM"....memang btul cakap abang sorang nih... di luar sana, x dak sapa yg tahu..sapa yg suka kita, sapa yg benci kita... sapa kawan kita, sapa musuh kita, dan yang paling berbahaya, sapa MUSUH DALAM SELIMUT kita... memang bahaya...depan bukan main baik..belakang perangai mengalahkan binatang... tapi x pe la..dah lepas...biarlah...

sekarang, focus untuk 9 n 10 april...dan insya Allah, aku akan terus setia dalam persatuan walau apa pon dugaan mendatang..kerana aku dah x dak apa2 persatuan lgi yang ngam dengan jiwa aku... perjuangan aku belum berakhir walaupon selepas 10 april ini....

dan insya Allah...selagi hayat dikandung badan, aku akn terus memberi komitmen kepada persatuan ini........

( biarlah aku merahsiakan persatuan apa yang aku maksudkan...)huhuhu....

No comments: