Wednesday, July 28, 2010

penangan ubat selsema

wow... penangan ubat selsema kuat nak mampus...

kalo sebelum ni aku selsema aku tak makan apa-apa ubat... biar dia baik sendiri je... tapi dah tak tahan sangat... hingus asyik keluar je... dok 2,3 minit, meleleh keluar... hargh3... seb bek hingus jenis jernih... bukan yang pekat hijo punya...

dek kerana tak tahan lagi... malam tu lepas maghrib aku amek la dua bijik ubat selsema yang dibeli di farmasi kat tempat aku... 10 bijik RM15... agak mahal jugak la...

makan dua bijik... lepas tu aku ada meeting... aku pegi la meeting... dok dalam setengah jam dalam meeting tuh, aku nampak bintang... wow... banyak pulak tuh... seb bek tak Nampak pari-pari... kalo tak gerenti aku tergamam... hargh3... pastu aku rasa diri aku ringan giler... seolah-olah terapung di awangan... tapi bukan awan dania... hargh3... memang mcm kena dadah katemin... ( aku pernah makan dadah ke... )

pastu mata pulak suka nak pejam je... memang rasa mengantok tahap cipan... tahan je dari tersengguk-sengguk... nanti orang tengok tak macho la... hargh3... aku tahan je semua dugaan tuh... walopon bes layan perasaan tuh... siyes besss... kalo la aku boleh terbang betul... hargh3... apa-apa pon, tahan je...
1 jam setengah jugak la aku tunggu... lepas tu... meeting pon abis... aku bangun... rasa mcm kaki tak dak siot... ringan je badan... wow... kalo angin tiup sikit pon rasa aku boleh melayang nih... hargh3...

tapi bila aku nak tido atas katil, tak rasa ngantok plak... hampeh btul... tetiba je rasa fresh semacam plak... hargh3...

jadi nasihat aku kepada semua, jangan makan ubat selsema atau ubat batuk atau mana-mana ubat yang mengandungi kuantiti dadah yang tinggi jika hendak memandu... bahaya bai... hargh3...

sekadar gambar hiasan... tolan ubat ni banyak2 gerenti jalan... hargh3...

6 comments:

driz's scribbles said...

salam..

keep up the cheeky post =)

hoped the famasi gave u d rite meds.

tapi ubat selesema sepatutnye amek b4 nk p tidoq. bkn b4 nk p meeting. hahahahahaaaaaaaaaaa

asparagus malaysia said...

hahaha..haaa.....tu la pasal..silat time amek...kn dh pening stu planet..huhuhhu...

basikal buruk said...

hai... moga awak cepat sembuh

asparagus malaysia said...

hai awk... buruk benor nma awak..hehehe....

basikal buruk said...

hampes punye asparagus... org dh doakan dia, dia plak wat camni

asparagus malaysia said...

hahaha..ak doakn kau jd lbih bruk..hehe...lawak je..jgn marah erk...