Sunday, July 25, 2010

sebelum dan selepas ~ baik dan buruk 2 minggu

saja nak bagitau baik dan buruk 2 minggu sebelum bukak sem di UTP dan selepas 2 minggu berlalu... ada faham ??? kalo tak faham pi tidoq lagi baguih dari dok bersengkang mata baca post aku nih... hehehe...

aku balik di UTP 2 minggu awal sebelum bukak sem... jadi ada baik dan buruknya...

kebaikkan 2 minggu sebelum sem start ialah ~

1) internet laju tahap cheetah siottt... buffer utube untuk time 10 minit ke atas bawah 5 saat siottt... sodap siot...

2) tak payah nak beratur panjang nak beli makanan di kedai Pak Ali... kedai yang memiliki ayam goreng yang HOT... hargh3... kalah luna maya gua cakap lu beb...

3) tak payah nak berebut bilik air bila nak mandi pagi... ikut suka je nak mandi bopa lama pon... 2 jam, 3 jam... ( mandi ke berendam tuh... )

4) air yang pressure-nya amat tinggi dan begitu damn strong... sodap siottt mandi dengan air bertekanan tinggi... ( bapak skema ayat aku... )

5) boleh bangun ikut suka je bila-bila masa dan tidoq pon ikut suka bila time i like to... lecture tak start lagi... nk gelabah watpa...hargh3... enjoy dulu bro... pepatah baru aku reka... " berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersenang-senang dahulu, bersakit-sakit kemudian "... hargh3...

manakala keburukkannya pula ialah hanya satu perkataan sahaja, iaitu CEMUIH, CEMUIH, dan CEMUIH... dengan rumate tak dak, orang kurang, memang terasa mcm dok di lost town la... lebih kurang macam banda resident evil la... sunyi sepi...mcm tinggal sorang-sorang ja di UTP ni...huhuhu...

*cemuih ialah sama maknga dengan bosan, or in English is boring... cemuih is in lahjah utara... hak3...

keburukkan selepas 2 minggu di UTP pula ialah ~

1) internet tak lagi selaju cheetah, tetapi selaju cipan... cipan lari laju la jgak... tapi tak selaju cheetah... boleh la layan internet laju lagi... syukur2... hehehe... cipan mesti kalah dengan cheetah dalam drag race... ngeee...

2) kena beratur panjang nak beli makan... terutama rush hour... tapi tak pa... no hal la bro... asalkan dapat makan...

3) bilik air kena berebut jugak sikit-sikit... dalam rumah ada 12 orang, bilik mandi ada 2 saja... agak sesak jugak la... tapi no hal... i am fast and furious... mandi 3 minit je... ( mandi ke basuh mata je... arghhh, lantak la... asalkan rambut nampak kemas dan macho.... hargh3... )

4) tekanan air semakin berkurang disebabkan semakin ramai orang menggunakan air pada waktu yang sama, terutama waktu maghrib. ( awat ayat aku jadi smakin skema nih... huhuhu... )

5) lepas ni tak boleh dah la bangun ikut suka, tidoq ikut suka... lecture dan start dah kot yeop.... zzz... kelas kul 8... x pa2... pi dulu... kalo aku lambat, hg tolong la sign untuk aku... esok aku pi sign untuk hg plak... hargh3... teknik kuno yang popular di kalangan pelajar IPT seluruh dunia...

kebaikkannya pula ialah, 2 perkataan....iaitu TAK CEMUIH... hargh3... tak tau kata lawan bagi bosan...letak perkataan 'tak' je belakang tu... hehehe... sebab ramai dah balik... rumate gua pon dah balik... meriah dan semakin meriah... yezzzaaa... tidak lagi terasa diri di ghost town... ngehehehe... semakin ramai penunggang motor dan pemandu kereta berkeliaran di jalan-jalan UTP... huhuhu...

lu mau challenge rambut gua... cannot win la bro...
( gambar tak ada kena mengena dengan post )

2 comments:

eVy-D-YaNa said...

lawak la..hehe~ ;P

asparagus malaysia said...

hahaha... x tau nk tulis ap dah... tulis ni je la...ngeee...